uppdatering 3/5

Har kommit över den värsta tiden efter beskedet men visst är det svårt o jobbigt för omedvetet
flyger ju tankarna iväg mot framtiden. Måste måste tänka positivt! Får inte låta de mörka tankarna ta över.
Vi lever här o nu. Jag tänker inte dö idag, inte på lääänge. Kämpar på, för ibland händer det faktiskt mirakel o oförklariga positiva saker. Får inte tappa hoppet.

Ska få tid för op så de tar bort venborten från bröstkorgen, längtar efter o bli av med den,
påminns varje dag vad jag gått igenom. 
Har ätit rätt mycket värktabletter de senaste veckorna.
Nu har jag bara korttidsverkande morfin men ska träffa läkaren i veckan o gå igenom alla alternativ.
Har ont från morgon till kväll, svårt o ta sig upp ur sängen på mornarna pga stelhet från topp till tå o värk.
Har värk varje dag men ibland är den acceptabel tack o lov, har rätt hög smärttröskel, alltid haft,
men läkarna säger att jag inte skall behöva ha ont alls o på det viset påminnas om cancern varje dag.
Värken är väldigt svår ibland i hela kroppen, de dagarna ligger jag bara men än så länge är de färre än de bättre dagarna o det är bra det.
All värk behöver inte vara cancersmärta, jag är HLA B27 positiv ( en anti-gen) som gör, att jag särskilt nu när jag har nedsatt immunförsvar, drabbas av mer muskel-led-och bindvävshinneproblem.

Imorgon skall jag träffa en gammal barndomsvän o få uppleva något jag aldrig gjort förut o jag tror på att det kommer att ge mig mer energi o ork. Är oerhört tacksam att hon vill försöka hjälpa mig.


Älskar båda min familjer o mina sanna vänner! >3


En dag i sänder








Kommentarer
Postat av: isabella

<3

2011-05-03 @ 12:22:23
Postat av: Anne N

Mulla on kans tuo HL positiivinen ku multa tutkittiin selkäkipuja. On joskus todella vaikeita aamuja nousta ylös ja kipukausia selän kans. Tauti odottaa puhkeamistaan, toistaiseksi on selvitty ajoittaisilla "tönkköyksillä"!

2011-05-03 @ 19:58:37
Postat av: Anne

Sulla kans? joo se on todettu isille minulle päiville ja luulen Jarille kans..

2011-05-04 @ 09:34:08
Postat av: Anne N

Nurmeloiden sukuvika sekin :/ Muun muassa :)



2011-05-06 @ 08:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback