' 28 mars 2010 - Beskedet vi inte ville ha.


idag kom beskedet som vi verkligen aldrig ville höra,
det finns ingenting att göra åt mammas cancer.

hon kommer att bli sämre, hon kommer att dö.
om det blir snart eller om ett år, om två år eller om fyra år vet man inte.

jag vet inte vad jag ska säga. jag är så jävla arg och ledsen.
det är fan inte rättvist, inte nånstans! det är inte rättvist att en så bra människa
som mamma ska få den här cancern. hon betyder så mycket för så många andra
människor. det är så många som behöver henne.

jag behöver henne. det är min mamma och jag är inte redo att förlora henne.
inte nu, inte än, inte nånsin. mamma är världens finaste människa och min bästa vän.
jag klarar inte av att leva mitt liv utan henne, jag vill inte leva mitt liv utan henne.
jag vill dela min framtid med henne, jag vill att hon ska se mig växa upp, jag vill att
hon ska få se sina barnbarn växa upp, jag vill att hon ska se mig lyckas i livet,
jag vill ha henne vid min sida för alltid genom glädje, genom sorg eller vad som helst.
jag vill att hon ska uppleva allt bra här i livet och inte gå miste om nånting.
jag vill att hon ska få ett långt, lyckligt och friskt liv tillsammans med mig, daniel, hasse
och alla andra i hennes närhet.

det gör så jävla ont. jag hatar livet. jag klarar det inte.
jag vill inte gå runt och undra hur lång tid vi har kvar tillsammans.
jag vill inte uppskatta den tiden och allt i det som vi har kvar tillsammans,
jag vill leva ett helt liv med mamma och uppskatta allt i det.
jag vill inte tänka "det här är kanske det sista vi gör tillsammans".
jag vill inte att mamma ska ha ont, jag vill inte se henne bli sämre, jag vill inte se henne lida.
jag vill inte att mamma ska vara rädd, jag vill inte att hon ska veta att hon ska dö.
jag vill inte att hon ska behöva se hur dåligt vi andra mår, jag vill inte att hon ska behöva
tänka på oss så som hon gör nu.

min mamma fyller bara 42 i år, jag fyller 20 och daniel 18. det är för tidigt. det är inte dags.

jag vill inte, det går inte. jag hatar livet så jävla mycket, det är så orättvist, det är så fel.
jag klarar det inte. jag är inte redo. JAG VILL INTE!!!


Kommentarer
Postat av: Kirsi

Gråter när jag läser din text, du har så rätt. Livet är orättvist o ja din mamma är en underbar o go människa som förtjänar det bästa, inte det som händer nu. Jag vet inte vad jag ska säga till dig annat än att jag beklagar o att jag är uppriktigt ledsen ända in i hjärta o själ för er skull. Tyvärr vet jag att det inte lättar din eller nån annans smärta. Jag ville verkligen inte att det sklulle bli detta besked, hoppades så in i det sista. Nu får vi hoppas på många bra år. Stor kram <3 <3 <3

2011-03-28 @ 17:59:58
Postat av: Anitta

Kära lilla M.. Jag är så ledsen...

2011-03-28 @ 18:35:48
Postat av: Sirkka Liedes

Olen sanaton...ihan turhaa sanoa:minä ymmärrän! Sillä kukaan joka ei ole käynyt läpi tunnetta,joka sinulla/teillä nyt on,ei voi ymmärtää.Toivon sydämmestäni asti,että saatte elää yhdessä vielä kauan,kauan,kuinka kauan,sitä ei tiedä (onneksi) kukaan,täällä maan päällä.Ajatuksin luonanne.Halit teille kaikille,toivoo Sirkka (Pertin serkku)

2011-03-28 @ 18:37:52
Postat av: Sara

Tänker på er <3



2011-03-28 @ 19:40:22
URL: http://charliot.blogg.se/
Postat av: Ida

Shit, hittade din blogg och läste det. :( Fy tusan tycker verkligen synd om alla som får den sjukdommen. :( Och alla de som finns i närheten. :(

2011-03-28 @ 19:58:05
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Elli

Stor kram till er!

2011-03-28 @ 20:37:58
Postat av: Amanda ♥

Du är inte ensam om de, vet exakt hur du känner dig har liknade omständigheter. :(

2011-03-28 @ 20:51:26
URL: http://amandabp.blogg.se/
Postat av: mathilda

hittade din blogg på blogg.se gråter när ag läser texten! stort kram på dig <3

2011-03-28 @ 20:51:42
URL: http://baratilla.blogg.se/
Postat av: Corre

Sänder en styrkekram till dig Michaela!

2011-03-28 @ 22:14:16
URL: http://cpasto.blogg.se/
Postat av: Emelie

Inte rättvist! Massor av styrkekramar till er alla <3

2011-03-29 @ 00:53:17
URL: http://emelielagerqvist.blogg.se/
Postat av: angeliQue

Gumman :( De är verkligen orättvist, ni förtjänar inte de här, verkligen inte! Vet inte riktigt vad jag ska säga, är bara så himla ledsen för din skull, din familjs skull. Vet att dom här orden inte hjälper så mycket men jag finns alltid om du behöver prata eller vad som helst, hoppas du vet de Michaela <3

Jag hoppas att ni får så lång tid som möjligt tillsammans med varann nu & att den tiden blir bra! För de förtjänar ni verkligen nu.

Jag hoppades på allt att beskedet inte skulle bli såhär & de gjorde vi alla. Ta hand om er nu <3

Finns alltid för dig gumman.

2011-03-29 @ 10:26:52
URL: http://angeliquegustafsson.blogg.se/
Postat av: Anne

Nej någon rättvisa finns det verkligen inte......vet inte vad jag ska säga/ göra för att du ska kunna må lite bättre runt dessa omständigheter....faaaan alltså, din mamma ÄR verkligen världens bästa mamma...alltid glad och positiv....en riktigt glädjespridare.....VARFÖR??? Jag kommmer aldrig att kunna förstå vad livet har för mening...när det kan bli så här. Jag skänker dig i alla fall en STOR styrke kram. Ta hand om dig och din underbara mamma.

2011-03-29 @ 10:52:05
Postat av: Elin

Hemskt, man får verkligen tårar när man läser detta! usch, :/

2011-03-29 @ 19:29:30
Postat av: Evelina

Lilla vännen.. Önskar man kunde göra någonting, lära sig trolla, utöva voodoo eller vad som helst för att den ska försvinna! vadsomhelst..finns alltid om du behöver det, tveka inte.

Ni är värda hela världen, du,din bror och din mamma <3

2011-03-30 @ 15:12:41
URL: http://esohlbeerg.blogg.se/
Postat av: Jaana

Livet är orättvist ibland. Blev väldigt ledsen av inlägget, för jag hoppades och trodde att Sirpa skulle bli frisk. Våran kära mamma gick bort i cancer 2000 så jag vet vad ni går igenom. Det är otroligt smärtsamt att behöva mista sin allra käraste men jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att ni får många år till tillsammans...

Massor av styrkekramar<3<3<3

2011-03-31 @ 14:17:05
Postat av: Anonym

jag är verkligen ledsen för eran familj. Jag känner er inte men tårarna ruller nerför kinden när jag tänker på er. världen har ingen rättvisa och det suger. Men kämpa vidare och ta vara på eran tid tillsammans!

Tankarna är hos er!

2011-03-31 @ 17:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback