Uppdatering 28/2

Jaa fy fan, hela situationen känns helt ofattbar o overklig, som den har gjort sen förra juni jag fick diagnosen..fattar inte, är arg o frustrerad o ledsen...varför?!
Jag känner mig inte sjuk, förutom andfåddhet o trötthet men att det beror på att jag har cancer o inte bara cancer utan sarkom o inte bara det, utan att den fjärrmetasterade till lungorna så fort och aggressivt...


Blivit tuffare för varje gång både psykiskt och fysiskt innan o efter behandling som jag skrivit i förra uppdateringen...

besked efter besked har varit negativa sen vänster lunga opererades men hoppet har levt men blir svårare o svårare att hoppas o tro men ger inte upp.


Beskedet i fredags efter onsdagens skiktröntgen va illa, behandlingen har ingen effekt. 
De 2 största tumörerna i höger lunga har växt från 1,5 cm till 3 cm sen är det de alla mindre också.
Linköpings cancerteam skulle konsultera i veckan om mitt "fall"..finns det något annat att göra eller inte...
hoppas de har något seriöst förslag o inte famlar i mörkret just eftersom min diagnos e så pass ovanlig...


Allt e heelt jävla sjukt!!! En dag i sänder har jag sagt hela tiden men så jäkla svårt o leva i ovissheten, särskilt nu.


Vet inte hur jag ska tänka egentligen i nuläget...vara hoppfull men samtidigt realistisk? 
jobbigt...ska försöka vara hoppfull tills svaret från Linköping kommer iaf...


 





Kommentarer
Postat av: Sirkka Liedes

Lämpimin ajatuksin rinnallanne kuljen,sanoja ei ole,jotka lohduttais.Suuri hali sinulle ja kaikille läheisillesi!

Tv: Siku

2011-02-28 @ 11:45:29
Postat av: Anitta

Fy vilken tuff situation du (och dina nära) befinner er i... Du ska veta att jag tycker att du är helt fantastisk och du finns i mina tankar varje dag... Styrkekramar <3

2011-02-28 @ 11:54:36
Postat av: Patte

Livet är tungrunkat med jämna mellanrum men du är ju en seg finnkärring så det löser sig alltid till slut!! Kram



mvh patte

2011-02-28 @ 17:01:23
Postat av: Sirpa

Kiitos Sirkka!

Nitte; <3

Patte; dags o utöka ditt ordförråd :) Jag vet vad du menar för jag har känt dig lääänge. kramar

2011-02-28 @ 19:13:12
Postat av: heino

Niinkuin tiedät olen luonasi ajatuksisani! Maailmassa ei ole joskus mitään muuta kuin epäoikeidenmukaisuutta! Tilanteesi on juuri sitä! Mutta, zemppiä Sirpa! <3

2011-02-28 @ 20:28:58
Postat av: kicki

Hej!! Du finns i mina tankar....du lever trots allt mitt i smärtan ut ditt liv i full mått...mer än det...har följt dig här och så fylls mitt hjärta av kärlek och du har sån fin underbar relation med dina barn...tänk vad vackert det är och se det....du är en fantastisk kvinna...och sen att du har en sån fin kärleks relation med din man...också fint att se...inte allt för ofta att folk har en sån nära och fin relation som ni har...kram...

2011-03-01 @ 08:05:20
Postat av: Sirpa

Kiitos Heino <3

Kicki; Underbart o läsa, tack Kicki. kram

2011-03-01 @ 08:33:49
Postat av: Sara

Jag håller alla tummar och tår som går det vet du.

Kan inte sätt mig in i din situation eller frustration men vi är många som tänker på och håller på dig.

Massor med kramar..

2011-03-03 @ 08:22:25
Postat av: Sari

När jag läser om hur du har det blir jag ledsen för din skull. Önskar av hela mitt hjärta att du ska bli frisk (där kom en tår i ögat på mig). Och så läser man hur du kämpar vidare och inte ger upp, för du SKA klara detta. Att du är så stark gör även mig stark.

Stor styrkekram till dig vännen!!!

2011-03-03 @ 09:29:11
Postat av: Sirpa

tack Sara o o tack Sari <3

2011-03-09 @ 09:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback