' 15 augusti 2011


var ett tag sen jag skrev igen, det har varit ganska mycket den senaste tiden och jag har
varken haft tid, ork eller lust till att sitta vid datorn eller skriva blogg. men skriver väl iallafall
lite nu om vad jag gjort och sen om hur det är med mamma.

pontus hade iallafall semester i tre veckor. vi tog det mest lugnt, solade och badade i virsbo
sen åkte vi till malmköping för pappa och malin + hennes barn var där med husvagnen så vi
sov där en natt. gick på marknaden som var där och umgicks med dom, riktigt trevligt var det!
sen följde jag med pontus och hans elva killkompisar till västkusten en helg, kari och emma
kom dit också en natt, sjukt kul resa som innehöll allting och det var skönt att komma iväg!

sen dess så har väl dagarna rullat på, jag har iallafall börjat ta tag i jobbsökandet ännu mer
nu och funderar på att fixa en praktikplats nånstans så man får in en fot iallafall och slipper
gå hemma hela dagarna, börjar tröttna på det nu.. tur att innebandyn kommer igång den här
veckan också så man får mer att göra!

har varit ganska mycket hos mamma senaste tiden också fast hon har varit jättetrött.
hon får iallafall hjälp hemma nu, det kommer sjuksköterskor dit varje dag och ger henne
medicin, dropp, sprutor och allt som hon behöver så hon slipper åka till sjukhuset. hon har
också fått två maskiner som hjälper henne att andas bättre, känns bra att hon kan vara
hemma istället för på sjukhuset hela tiden och hon känner ingen smärta längre heller och
det gör mig så glad.
hon har dessvärre haft problem med sömnen ett tag nu, hon kan inte sova i sängen, hon kan
inte ligga ner för då får hon andningsnöd och panik. så hon har börjat sova sittandes vid
köksbordet men det verkar funka, hon sover mer iallafall men hon är fortfarande trött om
dagarna och kan somna helt plötsligt och hon orkar knappt prata ibland. hon har fått tillbaks
sin hosta men hon har fått medicin för det så hoppas att den försvinner snart igen..

idag så har hon försökt sova hela dagen för att ta igen flera veckors sömnlöshet och hon sa att
det känns som om att hon kommer vakna ur den här "dvalan" hon varit i och att hon tror att
hon kommer må bättre snart. hoppas verkligen det så hon kan bli piggare, gladare och kunna
göra mer saker. hatar att se henne så sliten och ynklig med syrgasmaskinen på hela tiden..
älskade mamma♥

ja, det var väl det jag hade att skriva nu men jag ska försöka ta tag i det här med bloggandet igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback