Uppdatering / PÄIVITYS 4/11

Skulle på min 3:e cellgiftskur igår kl 10 men i förrgår ringde de från avdelningen att de fått svar på vävnadsprovet de tog på ett av de hemska utslagen efter 1:a dubbeldosen för 2 veckor se. Mycket troligt att det va cellgiftssorterna som gav en större allergisk reaktion så efter konsulternade med Linköping sa de att de vågade inte fortsätte för risken är stor att det blir fler o värre komplikationer o de skulle göra i ordning en ny behandlingscykel med helt andra sorter o intervall. Denna behandlingen skulle vara mycket tuffare...o förutom de 2 giferna även 2 preparat till, en för njurana så de inte ska kollapsa o ett för urinblåsan.
Skulle infinna mig där kl 8 igår morse o skulle bli kvar till 20.30! pga att jag skulle få en stund med överläkaren o prata om allt. Det blev en låååång dag, Michaela o Daniel ville följa med men d skulle bara blivit långtrpkigt för dom så jag sa nej att jag klarar mig. Mina "små" hjärtegullar" <3  Nåja kom dit 8 o träffade min läkare o vi gick genom allt med behandlingen plus lite till. 
Har sökt mkt på nätet efter den typen jag har  (Leiomyosarkom även förkortad LMS)

men eftersom den är så pass sällsynt o aggressiv har jag bara hittat lite info på svenska sidor men mer på amerikanska o försökt översätta o få ett litet inblick iaf. Mina frågor besvarades av läkaren lite motvilligt men farhågorna besannades att det är som jag läst om. Prognosen mkt dålig när man får den o sjunker skrämmande mkt när den spridit sig till andra organ..  ca 19% chans för överlevnad...inte mkt men inte 0 iaf ! 
JAG SKA KÄMPA O VARA EN AV DE FÅ SOM ÖVERLEVER SKITEN! Så är det bara, ett Måste! 
Detta har tyngt mig mkt som jag nu kände att jag va tvungen o dela med mig av den bördan.. 

Dagen efter varje behandling mår jag relativt bra men är trött men även rastlös o pigg av kortisonet, konstig känsla. Få se om biverkningarna kommer inom kort. Idag har varit en bra dag, Daniel kom hit imorse o för ett tag sen kom min lillillebror o flickvän Emma med blommor o fika o en trisslott o vann faktiskt 50 kr till 2 nya:) Mkt trevligt! Daniel sover över o imorrn bitti kommer Michaela hit igen.

<3 En dag i sänder<3

..........................................................................................................................................

3:as solumyrkkyhoito piti olla eilen kl 10 mutta he soittivat että ne oli saanut vastauksen kudospalasta minkä he ottivat - kerran sain kauhean ihottuman kaulaan ja miskaan. Paljon mahdollista että se oli ainakin yksi sortti myrkyistä joka aiheutti allergisen reaktion ja he konsultoi Linköpingin syöpäteamin kanssa ja ne päätti että ne ei uskalla jatkaa niillä sorteilla, kerran reaktioita voi tulla enemmän ja pahempia koska yhden kerran olen jo saanut. Uudet myrkyt päätettiin käyttää. Kaikki meni hyvin ja olen voinut oikein hyvin.


Olen etsinyt tietoja tästä syövästä mikä minulla on on (Leiomyosarkooma myös lyhennetty LMS)

mutta koska tämä tyyppi on niin harvinainen niin en ole paljon löytänyt, vähän kuitenki. Minun kysymykset vastattiin lääkäriltä vastahakoisesti. Prognoosion oikein huono jos tämään tyypin saa ja laskee pelottavan paljon jos se leviää muihin paikkoihin. vain 19% mahdollisuus jäädä henkiin, mutta parempi kuin 0 % !
MINUN PITÄÄ TAISTELLA O OLEN YKSI NIISTÄ JOTKA SELVIYTYY TÄSTÄ PASKASTA! 


 


Kommentarer
Postat av: Tessu

Vill skicka massor med styrke kramar till dig Sirpa och självklart till dina barn....... Kram Tessu

2010-11-04 @ 18:47:14
Postat av: Sara

Kram till dig Sirpa.



O tack för att du delar med dig av ditt jobbiga.

Vi alla håller alla tummar och tår för dig och de dina..



kramis <3

2010-11-04 @ 22:19:31
URL: http://charliot.blogg.se/
Postat av: Camilla

Med eller utan hår så är du fortfarande lika vacker, men måste ändå säga att peruken var ett riktigt kap!



Keep going strong<3

2010-11-07 @ 12:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback