Uppdatering / päivitys 27/12

Fick ett samtal förra torsdagen från min överläkare att de fått svar från skiktröntgen. Positivt; några cancerceller hade krympt! Negativt; några hade däremot vuxit istället!?!? Vad menas med det!? Hur kan det var så att några krymper o några växer!? Samt att jag hela tiden sen i juni har fått höra att min buk och "nedre delarna" varit fria men nu fanns det i båda äggstockarna, hur kan det komma sig!? Har de varit så små att de inte synts eller har de kommit nyligen!? Vet inte hur man ska tolka detta..så många frågor men fan inga svar.. Har tid 5/1 så jag hoppas de kommer med några svar... 12-timmarsbehandlingen vart 3:e vecka med cellgifterna fortsätter iaf tills vidare sa han...men vad gör de för nytta om vissa celler växer istället!? ....förvirrad....

 

 

Sain puhelun viime torstaina minun lääkäriltä, hän oli saanut vastauksen tomografiasta. Myönteistä; jotkut  syöpäsolut oli kutistunut! Negatiivista: jotkut oli sen sijaan kasvanut !?!? Mitä se tarkoittaa?! Miten se voi olla niin, että jotku kutistuu o jotku kasvaa!? Ja minulle on koko aikana kesäkuusta asti sanottu että minun vatsa ja "alaosat" ovat vapaita syövästä, mutta nyt oli molemmissa munasarjoissa, miten se voi olla!? Ovatko ne olleet niin pieniä, että niitä ei ola nähty kaikissa kuvauksissa tai ovatko ne tulleet viime aikoina?! En tiedä miten tulkita tätä .. niin paljon kysymyksiä, mutta ei yhtään vastausta .. Uusi aika kliniikalle 5 /1, joten toivon että heillä on siihen mennessä ainakin vähän vastauksia ... 12 tunnin solumyrkkyhoito joka 3:as viikko jatkuu ainakin toistaiseksi hän sanoi ... mutta mitä hyötyä ne tekee jos on soluja jotka kasvavat !? .... sekavaa ...

 

 


Kommentarer
Postat av: Anitta

Min älskade vän! Jag kan ju inte helt förstå hur du har det, det kan ingen som inte är drabbad så som du.. Men det kan ändå kan bistå med är att trots att man är läkare så har man inte svar på allt jämt.. Allas kroppar är så olika och alla reagerar lika olika... Jag förstår att du vill ha svar, men låt ändå behandlingen få göra sitt.. Kämpa på, finne - SISU! Tänker på dig varje dag! Kramar <3

2010-12-27 @ 14:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback